عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

عکاسی از شیشه و کریستال

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]عکاسی از محصولات شیشه ای یا کریستالی به دلیل سطح بسیار شفاف و بازتاب دهنده ای که دارند یکی از پرچالش ترین شاخه های عکاسی محصول به شمار می رود. در مقاله ی ” اصول عکاسی از زیورآلات “ در مورد نحوه عکاسی از جواهرات و زیورآلات که یکی دیگر از شاخه های پرچالش عکس برداری از محصولات است صحبت کردیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
نورپردازی
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]کنترل بازتاب نور از محصولات در مورد کالاهای فلزی و براق نیز وجود دارد که در مقاله ی ” نحوه عکاسی از محصولات فلزی یا براق “ در این مورد صحبت کردیم. در فرایند عکاسی محصول با استفاده از دوربین های معمولی نیز می توانید عکس های زیبا و جذابی از محصولات تهیه کنید.

در مقاله ی ” عکاسی محصول با دوربین های معمولی “ در مورد اصول عکاسی از محصولات با استفاده از دوربین های معمولی صحبت کردیم. در این مقاله راهکارهای عکاسی از محصولات شیشه ای یا کریستالی را بررسی می کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

به بازتاب نور توجه داشته باشند :

در فرایند عکاسی محصول زمانی که قصد عکس برداری از محصولاتی را دارید که نور را بازتاب می دهند باید به خوبی بازتاب نور را کنترل کنید. به طور کلی جنس محصولات بلوری از محصولات شیشه ای شفاف تر است و محصولات بلوری انعکاس نور بیشتری از محصولات شیشه ای دارند. بازتاب نور در هر محصولی هم می تواند باعث جذابیت بیشتر عکس ها بشود و هم ممکن است باعث بشود از زیبایی عکس ها کاسته شود. نورپردازی صحیح یکی از مهمترین عناصر در جذابیت تصاویر تبلیغاتی است. پیش از این در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ با اصول نورپردازی در عکس برداری از محصولات مختلف آشنا شدیم.

به منظور عکاسی از محصولات شیشه و کریستال بهتر است به جای تابیدن نور به طور مستقیم بر محصولات از بازتاب نور استفاده کنید تا شفافیت و درخشندگی محصولات جلوه ی بهتری داشته باشد. زمانی که مشغول عکس برداری از بلور و کریستال هستید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است بازتاب تجهیزات عکاسی یا حتی بازتاب خود عکاس بر روی تصاویر ظاهر بشود. بنابراین در هنگام عکاسی محصول تجهیزات دوربین را در نقاط تاریک یا با فاصله از کالاهای تبلیغاتی قرار بدهید تا از انعکاس بر روی محصولات جلوگیری شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]

عکاسی شیشه کریستال
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

محصولات را پیش از عکاسی تمیز کنید :

اثر انگشت یا گرد و خاک بر روی محصولات شیشه و کریستال به راحتی قابل مشاهده است. قبل از عکس برداری محصولات را کاملا تمیز کنید.

اگر از پارچه برای تمیز کردن محصولات استفاده می کنید دقت داشته باشید که الیاف های پارچه بر روی محصول باقی نمانده باشد. پاک کردن گرد و غبار باعث شفافیت بیشتر شیشه و کریستال می گردد که به زیباتر شدن عکس ها منجر می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

ریختن مایعات در ظروف :

یکی از تکنیک های نسبتا رایج در عکاسی محصول ریختن مایعات در داخل ظروف شیشه ای یا کریستالی است. قرار گرفتن مایعات در داخل ظروف باعث می شود نور زیاد فضا بهتر کنترل بشود و علاوه بر این ظروف شکل خاصی پیدا کنند که همین امر باعث جذابیت بیشتر محصولات می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]

کنترل نورپردازی
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

استفاده از پس زمینه ساده :

به طور کلی بهتر است پس زمینه های ساده برای عکاسی تبلیغاتی درنظر گرفته بشود.

همانطور که در مقاله ی ” در عکاسی محصول به این نکات توجه کنید “ اشاره کردیم استفاده از پس زمینه های شلوغ باعث می شود مشتریان دقت کمتری بر روی کالای تبلیغاتی داشته باشند.

بنابراین بهتر است از پس زمینه های ساده که خیلی روشن یا خیلی تیره نباشند برای عکاسی استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply