عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

مشکلات رایج نوردهی در عکاسی صنعتی

By 25 نوامبر 2019 No Comments

نور یکی از مهم ترین عناصر در تصاویر محسوب می شود و لازمه ی تصاویر جذاب، کنترل و تنظیم میزان نور فضا توسط عکاس است. در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ در مورد اصول نورپردازی صحبت کردیم. منبع نور طبیعی با توجه به انتقال احساس طبیعی بودن فضاهای عکاسی از سوی بسیاری از عکاسان در حوزه ی عکاسی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در مقاله ی ” استفاده از نور طبیعی برای عکاسی محصول “ در مورد نحوه ی عکس برداری با استفاده از منبع نور طبیعی صحبت کردیم.

تعادل رنگ سفیدعکاسی در فضاهای باز مخصوصا در فصول سرد سال نیاز به رعایت نکاتی جهت حفظ کیفیت تصاویر دارد. در مقاله ی ” نکاتی برای عکاسی صنعتی در آب و هوای سرد “ به بررسی نکاتی برای عکس برداری در آب و هوای سرد پرداختیم. زمانی که از منایع نوری مختلف برای عکاسی استفاده می شود به تنظیم رنگ سفید برای نمایش صحیح رنگ ها نیاز داریم. در مقاله ی ” آشنایی با تعادل رنگ سفید در عکاسی صنعتی “ در مورد تعادل رنگ سفید صحبت کردیم. در این مقاله به بررسی مشکلات نوردهی می پردازیم.

نمایش رنگ سفید به شکل خاکستری :

سیستم نوردهی تعبیه شده در دوربین ها به این شکل است که روشنایی در تصویر را در حالت میانه درنظر می گیرد. به همین دلیل اگر تمامی کادر تصویر با عناصر بسیار روشن پر شده باشد دوربین میزان نور را کاهش می دهد تا یک نور میانه حاصل بشود. در این حالت رنگ های سفید به رنگ خاکستری نمایش داده می شوند. برای حل این مشکل از تنظیمات جبران نوردهی استفاده کنید و میزان نوردهی را از حالت پیش فرض دوربین افزایش بدهید.

در فرایند عکاسی صنعتی ممکن است با حالت عکس وضعیت قبلی نیز مواجه بشوید. در این حالت رنگ سیاه به شکل خاکستری نمایش داده می شود. این وضعیت در مواردی ایجاد می شود که کادر تصویر با عناصر بسیار تاریک پر شده است. دوربین میزان نور را به صورت اتوماتیک افزایش می دهد و تصاویر مشکی به رنگ خاکستری دیده می شوند. برای رفع این مشکل میزان نوردهی دوربین را کاهش دهید.

مشکلات نوردهیتاریک شدن سوژه :

تاریک شدن سوژه در فرایند عکاسی صنعتی معمولا زمانی اتفاق می افتد که نور از پشت به سوژه تابیده می شود. برای رفع این مشکل می توانید حالت نورسنجی دوربین را در حالت نورسنجی نقطه ای یا نورسنجی میانه قرار بدهید.

در حالت نورسنجی میانه ای نورسنجی در مرکز کادر تصویر دارای اولویت است و در حالت نقطه ای فضای کوچکی از کادر اولویت نورسنجی دارد. در حالت نقطه ای می توانید سوژه را در نقطه ی فوکوس درنظر بگیرید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply