ادوردزدیجیتال مارکتینگسئوسوشیال مدیا

مهارت های موردنیاز برای مدیر بازاریابی دیجیتال

مدیر دیجیتال مارکتینگ که در یک آژانس تبلیغاتی مشغول به کار است همانند یک هدایت کننده و مربی است. این مسئله به معنای درک پارادایم های جدید دیجیتال مارکتینگ و شیوه ارتباط برقرار کردن با آنهاست. بازاریاب دیجیتال باید به درستی بداند که هر کدام از کانال های یک شبکه اجتماعی چگونه کار می کنند و با هم همکاری دارند. در مقاله ی ” سه دلیل برای فعالیت در شبکه های اجتماعی “ با اهمیت شبکه های اجتماعی آشنا شدیم. هشتگ ها نقش مهمی در شبکه های اجتماعی ایفا می کنند که در مقاله ی ” نقش هشتگ ها در شبکه های اجتماعی “ با این نقش آشنا شدیم.

تیم بازاریابیدر مقاله ی ” بازاریابی دیجیتالی چگونه به کسب و کار شما کمک می کند ؟ “ نقش بازاریابی دیجیتالی را در کسب و کارها بررسی کردیم. اما در این میان برای صاحبان کسب و کارهای گوناگون سوالات مهمی مطرح می‌شود.

تکنیک های ارسال پست در تلگرام، اینستاگرام ، فیسبوک، توییتر و … چیست، این پست ها چه تفاوتی باید با هم داشته باشند، اولویت اصلی هر بازاریاب در آژانس تبلیغاتی چیست و بازاریابی محتوایی به چه شکل می تواند به بهینه سازی جایگاه سایت در موتورهای جستجو کمک کند.

اما قبل از هر چیزی اجازه دهید نگاه دقیق تری به چالش های پیش روی کارشناسان آژانس تبلیغاتی بیندازیم و مهارت هایی که برای به موفقیت رسیدن نیاز دارند را لیست کنیم.

تغییر و تحول سریع در حوزه دیجیتال :

یکی از مشکلات بزرگی که پیش روی کارشناسان بازاریابی و آژانس تبلیغاتی قرار دارد، سرعت بسیار بالای تغییرات در این حوزه است. متخصصان باید توانایی این را داشته باشند تا خود را با چنین تغییراتی هماهنگ کنند. یکی از مسائل در حال تغییر، شبکه ها و رسانه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک و … است. و این موضوع که چقدر بودجه باید برای تبلیغات در این شبکه های اجتماعی هزینه شود؟ به خاطر اینکه این روزها بیشتر افراد از تلفن همراه برای تعامل با برند ها و ناشران استفاده می کنند، بازاریابی موبایلی از یک فکر به الزام در این زمینه تبدیل شده است و یک آژانس تبلیغاتی در این زمینه باید کارشناسان ماهری داشته باشد.

بازاریابی موبایلی، تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل، ارسال نوتیفیکیشن ها و…  تکنیک های در لحظه و تعامل در رسانه های اجتماعی باید در نظر گرفته شود. بازاریابی های آنلاین برای توسعه کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب هستند. در مقاله ی ” بازاریابی آنلاین برای کسب و کارهای کوچک “ در این مورد صجبت کردیم. خب حالا سوال اینجاست که یک کارشناس آژانس تبلیغاتی در حوزه دیجیتال برای موفقیت در این دنیای شلوغ و دائما در حال تغییر،  به چه مهارت هایی نیاز دارد؟ در ادامه با ما همراه شوید تا این نکات را با هم مرور کنیم.

تجزیه و تحلیل اطلاعات:

واژه داده های کلان یا Big data این روزها در هر جایی به گوش می رسد. اما ما در مورد خود داده های کلان صحبت نمی کنیم بلکه در مورد کارهایی که می توان با این داده ها انجام داد حرف می زنیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند یک تحلیل گر هوشمند  می تواند با دسترسی داشتن به ابزارها و پلتفرم های مختلف به بازاریابی کمک شایانی کند.

چنین نیازی باعث می شود تیم های بازاریابی دیجیتال در آژانس تبلیغاتی به عضو جدیدی نیاز داشته باشند و آن هم یک تحلیلگر داده هاست. همانطور که در قبل نیز ذکر کردیم، دنیای دیجیتال با سرعت بالایی در حال تغییر است.

همین موضوع بیان کننده این است که تیم های بازاریابی به فردی برای تحلیل داده های موجود نیازمندند. نمونه ای از این نیاز به تجزیه و تحلیل داده ها را در ابزار Teradata می بینیم که بر روی برنامه وفاداری شرکت هواپیمایی بین المللی Qantas اعمال شده است.

بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ :

ایمیل در روزهای گذشته بسیار ساده بود ولی این روزها می توان از آن برای  هدف گیری حوزه های کاری خاص، تجزیه و تحلیل اطلاعات، مکالمات و آغاز گفتگوهای بازاریابی استفاده کرد. گزارشی که اخیرا توسط نیویورک تایمز منتشر شده نشان می دهد. علی رغم وجود بیش از ۶ میلیون ایمیل در پایگاه های داده ها ایمیل ها، باز هم نتوانسته اند پلتفرم بازاریابی مناسبی داشته باشند. فهرست ایمیل ها باید به صورت دستی از سایر پلتفرم ها بیرون کشیده شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی نسبت به برند بسیار عالی عمل می کنند اما بعضی مشتریان وفادار، مشتریان احتمالی و حامیان شما علاقه دارند که از طریق ایمیل ارتباط نزدیک تری را با شما برقرار کنند. بیشتر کمپین های بازاریابی که عملکرد خوب و نتایج فروش عالی داشته اند از فهرست ایمیلی استفاده کرده اند.

بازاریابی آنلاینبازاریابی توسط موتورهای جستجو :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در این بازاریابی دو بخش وجود دارد، بهینه سازی محتوای سایت برای جستجوی طبیعی که همان سئو می باشد و هزینه برای کلیک در سیستم گوگل ادوردز. جهت آشنایی بیشتر با این بخش ها مقاله ی ” ادوردز یا سئو “ را مطالعه نمایید.

بازاریابی توسط موتورهای جستجوی پولی را گاهی از اوقات SEM نیز می نامند. همانطور که می دانید به دست آوردن رتبه بالا در نتایج جستجو به زمان زیادی می خواهد.

اما این موضوع را نادیده نگیرید. جستجوی طبیعی می تواند در طول زمان ترافیک زیادی را به سمت سایت شما جذب کند. اگر دوست داشتید می توانید از جستجوی پولی نیز استفاده کنید.

 

 

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply