عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نحوه ایجاد بوکه در تصاویر

By 18 ژانویه 2021 No Comments

در برخی از تصاویر اگر دقت کنید توپ های نورانی به شکل دایره یا چند ضلعی مشاهده می شود. این توپ های نورانی در پس زمینه ی تصاویر قرار دارند و به آنها بوکه گفته می شود. بوکه ها معمولا طرفداران زیادی دارند و شما می توانید به عنوان یک خلاقیت از آنها در عکاسی صنعتی استفاده کنید. در این مقاله با تکنیک های ایجاد بوکه در تصاویر آشنا می شویم.

لنز سریعاستفاده از لنز سریع :

در عکاسی صنعتی راز گرفتن بوکه های زیبا استفاده از لنزهایی است که دیافراگم آنها حداقل به میزان f / 2.8 باشد. لنزهای با فاصله کانونی طولانی تر حتی اگر فاصله بین دوربین و سوژه نیز تغییر پیدا نکند، عمق میدان را افزایش می دهند.

در هنگام انتخاب لنز مناسب به تیغه های دیافراگم نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال یک لنز با 9 تیغه دیافراگم گردتری را ایجاد می کند و موجب می شود منابع نوری به صورت دایروی و طبیعی تر در تصویر به نظر برسند.

انتخاب پس زمینه مناسب :

برای دستیابی به بوکه های جذاب، انتخاب پس زمینه ی مناسب بسیار اهمیت دارد. اگرچه می توانید بخشی از فضای کادر را با لنز تار کنید، اما این امر تضمین نمی کند که در تصویر بوکه خوبی داشته باشد. پیش از عکاسی صنعتی توجه کنید که پس زمینه های ساده معمولا بوکه های مناسبی ندارند. به عنوان مثال نور منعکس شده بر روی آب دریاچه ها باعث ایجاد بوکه های زیبایی می شوند که می توانید از آنها استفاده کنید.

بوکه های عکاسیتمرکز بر سوژه :

برای عکاسی صنعتی به منظور ایجاد تصاویر زیبا و جذاب از بوکه، ابتدا مطمئن شوید که سوژه موردنظر را به اندازه ی کافی در تصویر روشن می کنید.

اگر سوژه خود را به درستی در معرض نمایش مخاطبان قرار ندهید ، ممکن است در جلب توجه مخاطبان به سوژه موفق نباشید. قرار دادن چراغ در پس زمینه ی تصویر منطقی است، اما توجه داشته باشید که چراغ های پشت سوژه شما خیلی روشن نباشند. در غیر این صورت نور پس زمینه مانع از نمایش واضح سوژه به مخاطبان می گردد.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: اصول عکاسی در هوای ابری، راهکارهای عکاسی با فرمت RAW ، نکاتی برای عکاسی از سوژه های متحرک ، استفاده از المان های شفاف در عکاسی و دستورالعمل های عکاسی صنعتی در هوای برفی … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply