عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نکاتی برای عکاسی صنعتی در نور کم

بیشتر اوقات برای عکاسان سخت است که در شرایط نوری بد نتایج مناسبی به دست آورند. مشکلاتی که عکاسان با آنها روبه رو می شوند می تواند شامل لرزش دوربین، عکس های تار، و تصاویر با نویز زیاد باشد. در این مقاله به بررسی نکاتی جهت عکس برداری در فضاهای کم نور می پردازیم.

دلایل خرابی عکس ها در نور کم :

۱- ممکن است از سرعت شاترهای به اندازه کافی سریع استفاده نمی کنید.

۲- ممکن است دوربین شما در نور کم به درستی فوکوس نداشته باشد.

۳- ممکن است عکس های شما به دلیل تنظیمات ایزوی بالا، نور کم، یا ترکیبی از هر دو، نویزدار باشند.

دوربین خود را روی حالت خودکار نگذارید :

اگر از دوربین خود بر روی حالت خودکار، مانند پرتره یا صحنه شب استفاده می کنید، باید از این کار دست بکشید. شما با قرار دادن دوربین خود روی این مد ها کنترل کمی بر تنظیمات دوربین خود دارید یا اصلا کنترلی بر آن ندارید. این نکته شما را از به دست آوردن بهترین نتایج در نور کم باز می دارد. تنها مُدهایی که به شما در عکاسی صنعتی کم نور پیشنهاد می شود استفاده کنید اولویت دیافراگم، اولویت شاتر، یا مد دستی هستند.

از فلش داخلی دوربینتان استفاده نکنید :

مُدهای خودکار دوربین ممکن است در نور کم فلاش داخلی دوربین را کار گیرند. مشکل این امر این است که فلاش داخلی دوربین نور با کیفیتی ارائه نمی دهد و مناسب عکاسی صنعتی در فضای کم نور نیست. البته که همیشه شرایطی وجود خواهد داشت که در آن گرفتن عکس مهم تر از نگرانی در مورد ویژگی های زیبایی شناسی و نوردهی آن است.

عکاسی در نور کماگر شما در حال عکاسی صنعتی در تاریکی هستید، حتی اگر نور زشت باشد، باز هم بهتر است که از فلاش داخلی دوربین استفاده کرده و آن لحظه را ثبت کنید، تا این که اصلا عکس را ثبت نکنید. اما اگر قصد دارید عکس های زیبا ثبت کنید، باید یا از فلاش جدا از دوربین (اکسترنال) استفاده کنید یا یاد بگیرید از نور موجود در فضا بیشترین بهره ممکن را ببرید.

از لنز های پرایم استفاده کنید :

اگر هم اکنون لنز پرایم ندارید، ارزشش را دارد که برای خریدش کمی پول پس انداز کنید.

 

به عنوان مثال، اکثر لنزهای همراه با کیت دوربین ۱۸-۵۵mm دارای حداکثر دیافراگم f5.6 در زوم حداکثر ۵۵mm هستند. اما با داشتن یک لنز پرایم در زوم ۵۰mm حداکثر دیافراگم می تواند f1.8 (یا حتی بازتر) باشد. این تفاوت بیش از سه پله نوری است یعنی به عبارتی 8 برابر نور بیشتر که به این معنی است که می توانید در شرایط نوری بسیار ضعیف تر نیز یک عکاسی صنعتی مناسب داشته باشید. تنها نکته ای که این لنزها دارند این است که عمق میدان بسیار کمتری در دیافراگم های باز وجود دارد. با این وجود شما می توانید با استفاده کردن از بوکه در عکس ها، از این نکته به نفع خود استفاده کنید.

نوردهی نامناسب عکسنتیجه گیری :

راه به دست آوردن نتایج مناسب و خوب هنگام عکاسی صنعتی در نوردهی نامناسب، درک کردن و فهمیدن محدودیت های تجهیزات و به دست گرفتن کامل کنترل دوربین است تا کاری که شما از آن می خواهید را برای شما انجام دهد، نه کاری که خود دوربین فکر می کند درست است. با کار و تمرین زیاد، می توانید یاد بگیرید که در نوردهی های کم عکس هایی عالی بگیرید. بیشتر مکان ها و منظره ها در غروب خورشید زیبا به نظر می رسند و در نوردهی کم شما می توانید عکس های هنری بسیار زیبایی ثبت کنید. عکاسی صنعتی در این زمان ها به شما کمک خواهد کرد تا عکس های مناسبی بگیرید.

 

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: استفاده از تضاد رنگ ها در عکاسی، سه المان موثر در عکاسی ، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، مد نوردهی و عکاسی خلاقانه ، چگونه در ویرایش عکس ها حرفه ای بشویم و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply