عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نکاتی مهم در مورد دیافراگم دوربین ها

دیافراگم دوربین ها یکی از عناصر اصلی یک دوربین محسوب می شود. در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با عناصر مهم دوربین های عکاسی بیشتر آشنا شدیم. دیافراگم یکی از فاکتورهای مهم در میزان نور محسوب می شود. دیافراگم علاوه بر میزان نور، اندازه ی عمق میدان را نیز در تصویر تعیین می کند. در مقاله ی ” عمق میدان در عکاسی صنعتی “ با اهمیت عمق میدان در عکس برداری از فضاهای صنعتی بیشتر آشنا شدیم.

عکاسی تبلیغاتینوردهی در جذابیت تصاویر نقش بسیار مهمی دارد. در مقاله ی ” مشکلات رایج نوردهی در عکاسی صنعتی “ به بررسی مشکلات رایج نوردهی در محیط های صنعتی پرداختیم.

همچنین در مقاله ی ” سه اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ به بررسی سه اشتباه رایج در عکاسی پرداختیم.

در این مقاله نکات مهمی را در مورد دیافراگم دوربین ها بررسی می کنیم.

دیافراگم بهینه :

هنگامی که مشغول عکاسی صنعتی هستید به این نکته توجه داشته باشید که لنزهای دوربین معمولا در حالت بسیار باز، شفافیت مناسبی ندارند. به همین دلیل معمولا بهتر است مقداری دیافراگم بسته شود تا تصاویر شفاف تری توسط دوربین گرفته بشود. وضوح تصاویر با بسته شدن دیافراگم بهتر می شود. البته توجه داشته باشید که بیش از اندازه بسته شدن دیافراگم موجب منحرف شدن نور می شود.

بهترین وضوح در عکاسی صنعتی بین باز ترین حالت دیافراگم تا حالتی از دیافراگم که اشعه های نور منحرف می شوند وجود خواهد داشت. به منظور پیدا کردن دیافراگم بهینه از یک سوژه ی دلخواه در دیافراگم های مختلف عکس بگیرید. بهتر است در تمامی تصاویر دوربین بر روی سه پایه قرار داشته باشد و در یک نقطه ی مشترک فوکوس ثابت تعیین شده باشد.

دیافراگم دوربینارتباط دیافراگم با فوکوس خودکار :

دوربین ها معمولا برای فوکوس خودکار به دیافراگم باز نیاز دارند. در هنگام عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که این وضعیت به معنای عدم عکس گرفتن دوربین نیست.

در فوکوس خودکار دوربین قبل از عکس گرفتن دیافراگم را باز می کند، فوکوس را تنظیم می کند و سپس با دیافراگم تنظیم شده عکس می گیرد.

در بسیاری از دوربین ها اگر دیافراگم را بر روی f/11 تنظیم کنید فوکوس خودکار به خوبی انجام می شود. البته اگر از مبدل های Teleconvertor برای افزایش فاصله کانونی استفاده می شود بهتر است دیافراگم بر روی f/8 قرار داشته باشد.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

Leave a Reply