دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

هدف از بازاریابی پارتیزانی چیست؟

در سال های اخیر متدهای مدرنی در حوزه بازاریابی ایجاد شده است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی بازاریابی عصبی را یکی از این متدهای نوین می دانند که در مقاله ی ” آشنایی با بازاریابی عصبی “ با این مدل بیشتر آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی بازاریابی رایحه را نیز یکی دیگر از مدل های نوین بازاریابی می دانند. در مقاله ی ” بازاریابی رایحه چیست ؟ “ با بازاریابی رایحه آشنا شدیم.

بازاریابی پارتیزانیامروزه بازاریابی آنلاین نقش مهمی دراستراتژی های مارکتینگ برندها ایفا می کند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی بازاریابی آنلاین را حتی برای کسب و کارهای کوچک نیز بسیار موثر می دانند. در مقاله ی ” بازاریابی آنلاین برای کسب و کارهای کوچک “ به بررسی تاثیر بازاریابی آنلاین بر کسب و کارهای کوچک پرداختیم. در این مقاله به معرفی بازاریابی پارتیزانی می پردازیم.ابتدا باید گفت که این مفهوم توسط جی کنراد لوینسون ابداع شد. ایشان در سال ۱۹۸۴ کتابی با نام بازاریابی پارتیزانی را نوشت که در آن در خلال معرفی این روش، بر این موضوع متمرکز بود که یک شرکت کوچک چطور می‌تواند با بودجه کم، با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت داشته باشد.

می توان گفت که بازاریابی علم تغییر دادن عقاید مردم و یا حفاظت از عقاید آنها است. البته به این شرط که آنها تمایل به همکاری با شما را داشته باشند. برای موفقیت در بازاریابی پارتیزانی، شما باید کاری کنید که مردم سبک محصولات مصرفی خود را تغییر دهند و یا انواعی از محصولات و خدمات جدید را بپذیرند که قبلا وجود نداشتند. البته که اینچنین تغییری در یک لحظه یا یک ماه و یک سال ممکن نیست و درست به همین دلیل است که در آژانس تبلیغاتی بازاریابی را یک فرآیند مدت دار می نامند نه یک رویدادی که در لحظه اتفاق می افتد.

تبلیغات خلاقانهگاهی پیش می آید که فرایند بازاریابی شما از چندین بخش تشکیل شود و یک کارشناس آژانس تبلیغاتی به خوبی می داند که بازاریابی او از مراحل آغازین و میانی تشکیل شده است ولی نمی تواند پایانی برای آن تصور کند.

در حقیقت در دنیای تجارت امروز، بازاریابی پارتیزانی بسیار پرکاربرد بوده و سرشار از خلاقیت و نوآوری می باشد. در مقاله ی ” چگونه تبلیغات خلاقانه داشته باشیم ؟ “ در مورد لزوم خلاقیت در تبلیغات و بازاریابی صحبت کردیم.

قوانین بازاریابی چریکی چیست؟

بازاریابی پارتیزانی مقدار زیادی از برنامه ها و استراتژی ها را برای توسعه و حفظ یک کسب و کار به کار می گیرد. بازاریابی پارتیزانی اهداف متعددی را دنبال می کند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند این تکنیک به شما راهکارهای جدید برای پرهیز از تکرار و تقلید کورکورانه ارائه می دهد که مانع از خستگی مخاطب و افزایش بی نتیجه هزینه ها می شود. به زبان دیگر در این روش، فعالیت های تبلیغاتی برمبنای کم کردن هزینه ها و در عین حال افزایش جذابیت، ماندگاری و تاثیرگذاری پیام های تبلیغاتی در ذهن خریداران و مصرف کنندگان شکل گرفته است.

بازاریابی پارتیزانینقاط مثبت بازاریابی پارتیزانی :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که بازاریابی پارتیزانی در نظریه های مدیریت بازاریابی، به نام بازاریابی بدون هزینه نیز شناخته می شود.

در واقع بازاریابی پارتیزانی روشی از برنامه های بازاریابی است که در آن تلاش شده از متدهایی بر پایه نوآوری و خلاقیت و برخلاف شرایط روتین استفاده شود و این متدها علاوه بر هزینه اندک دارای حداکثر بازدهی ممکن برای برند باشند.

 

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی یک روش نامنظم و نامعمول در انجام فعالیت های تبلیغاتی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند چنین تبلیغاتی بعضی وقت ها به شیوه ای اجرا می شود که مخاطب حتی از وجود آنها خبر ندارد و می توان گفت این نوع بازاریابی یکی از انواع بازاریابی های غیر مستقیم یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است.

 

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply