عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

چرا باید به جای دوربین لنز را ارتقا بدهیم

باید دوربین خود را ارتقا دهم یا به جای آن یک لنز بهتر تهیه کنم؟ این پرسش می تواند یک سوال معمول فعالان در حوزه ی عکاسی صنعتی است که از خود می پرسند. در ادامه این مطلب ، چند دلیل می آوریم که باید به جای دوربین، لنز بهتری برای خود بخرید. در عین حال اگر قصد خرید دوربین را دارید در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با ویژگی های مناسب یک دوربین آشنا شدیم. پس از خرید دوربین مناسب جهت آشنایی با نحوه ی محافظت از دوربین مقاله ی ” راهکارهایی برای افزایش عمر مفید دوربین “ را مطالعه نمایید.

جذابیت عکسبسیاری از افراد برای داشتن تصاویر زیبا و جذاب با صرف هزینه زیاد اقدام به خرید دوربین می کنند. در صورتی که با رعایت نکات ساده ای می توانید تصاویر جذابی از سوژه ها داشته باشید. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با این نکات آشنا شدیم. از میان بردن لرزش دوربین یکی از عوامل مهم جذابیت تصاویر است که در مقاله ی ” تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی “ با این تکنیک ها آشنا شدیم. این مطلب شامل نکاتی در مورد دوربین و لنز هاست، که حتی اگر نمی خواهید لنز یا دوربین خود را ارتقا دهید، مطالعه آن را به شما عزیزانی که در زمینه عکاسی صنعتی فعالیت دارید، توصیه می کنیم.

در روزگار دوربین های نگاتیوی پاسخ این سوال، ساده تر بود. یک لنز جدید به جای دوربین جدید انتخاب کنید. در واقع بدنه دوربین جعبه ای بیش نبود که برای نگهداری حلقه فیلم ساخته شده بود و با عوض کردن لنز و فیلم دوربین قادر بودید کیفیت عکس های خود را به اندازه زیادی بهبود بخشید.

در زمانه ی دوربین های دیجیتال، گزینش بین ارتقای دوربین یا لنز گزینش ساده ای نیست. پیشرفت ها در طراحی حسگر دوربین ها جدای از اندازه حسگر و کارایی بالای ISO، در کنار امکانات نوآورانه تعبیه شده در دوربین، امکانات فیلمبرداری و … انتخاب بدنه دوربین را به یک انتخاب سخت و حساس برای فعالان عکاسی صنعتی تبدیل کرده است. اما این جمله همواره درست است که بگوییم شما به واسطه یک لنز گران قیمت سوار بر یک بدنه ارزان، نسبت به لنز ارزان سوار بر دوربین پیشرفته، عکس های بهتری خواهید گرفت.

به وسیله ی لنز موجود در جعبه دوربین عکاسی کنید

لنزهای کیت ۱۸-۵۵ میلیمتری در حال حاضر بسیار بهتر از کیت لنز های قدیمی هستند و دلایل زیادی می توان نام برد که لنز ارزان موجود در جعبه دوربین (لنز کیت – Kit lens )، یکی از بهترین لنزها برای عکاسی صنعتی محسوب می شود.

ارتقای لنزاما در عکاسی صنعتی باید به این نکته توجه کنید که استفاده از این نوع لنز، شاید در انتخاب فاصله کانونی محدودیت ایجاد کند.

اگر عکسی با عرض بیشتر می خواهید، یا قصد دارید از فاصله دور از یک سوژه عکاسی کنید، محدودیت فاصله کانونی این نوع لنزها کار را برای شما سخت خواهد کرد. این گونه لنزهای ارزان معمولا بیشینه دریچه دیافراگم خیلی بازی ندارند. هنگامی که می خواهید در نور کم یا با سرعت شاتر بالا عکاسی کنید، برای جبران این کاستی باید ISO را بالا ببرید.

کارایی عدد ایزوی بالا در نسل های جدید دوربین ها در حال بهتر شدن است، اما داشتن لنزی بهتر از جهت داشتن دیافراگم باز تر، به شما این قابلیت را می دهد که از عدد ایزوی پایین برای کیفیت بالاتر استفاده کنید و همچنین سرعت شاتر بالاتری انتخاب کنید. این نوع لنزها همچنین به شما این اجازه را می دهند که در فرایند عکاسی صنعتی عکس هایی با عمق میدان کمتر بگیرید که باعث جدا شدن سوژه اصلی عکس از پس زمینه می شود و همچنین دقت فوکوس اتوماتیک بالایی را به شما می دهد.

چگونه می توان تصاویری شارپ تر داشت ؟

دلایل زیادی می تواند برای عدم وضوح عکس های شما وجود داشته باشد. دلیل اول می تواند ناشی از عدم آشنایی با تکنیک های عکاسی صنعتی باشد و دلیل دوم می تواند از عدم واضح بودن ذاتی لنز باشد. ممکن است بهتر کردن دوربین تغییر اندکی در وضوح تصاویر شما ایجاد کند، اما به دلیل اینکه لنز مهمترین عضو از زنجیره واضح تر شدن است، ارتقا لنز از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

Leave a Reply