عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

چند دلیل برای عکاسی در طلوع یا غروب آفتاب

By 30 سپتامبر 2020 No Comments

بسیاری از عکس های گرفته شده در اواسط روز مشکلاتی دارند که اگر در ساعات طلایی نزدیک طلوع یا غروب آفتاب، عکاسی انجام شود قابل اجتناب هستند. بیدار شدن در هنگام سپیده دم، یا عکس برداری در هنگام غروب آفتاب، معمولا چندان راحت نیست. اما اگر می خواهید سطح کیفی عکاسی صنعتی خود را ارتقا بدهید، لازم است این کار را انجام بدهید. در این مقاله بررسی می کنیم که چرا عکاسی در طلوع و غروب آفتاب به شما کمک می کند تا عکس های بهتری بگیرید.

پرهیز از کنتراست شدید :

در هنگام عکاسی صنعتی توجه کنید که نور خورشید در هنگام ظهر، سایه های شدیدی در عکس ایجاد می کند.

تقریبا هر عنصری در کادر شما سایه های سخت و زننده ایجاد خواهد کرد.

علی الخصوص اجسام بزرگ مانند درختان و ساختمان ها سایه هایی بزرگ و تاریک در کادر ظاهر می کنند.

عکاسی در نزدیک طلوع یا غروب آفتاب مشکل سایه های شدید را برطرف می کند.

در این ساعت های طلایی، اشعه های خورشید از زاویه افقی تر به زمین می تابند، این امر باعث می شود که نور بیشتری در فضا پخش بشود. علاوه بر این، درست قبل از طلوع و بعد از غروب آفتاب هیچ اشعه مستقیمی وجود ندارد. پس در عکاسی صنعتی همیشه توجه داشته باشید که در این زمان ها تنها با اشعه های غیر مستقیم خورشید مواجه هستید و مشکلی با سایه های شدید نخواهید داشت.

ثبت تصاویر در بهترین حالت آسمان :

بسیاری از افراد به نقاط دیدنی می روند تا طلوع یا غروب آفتاب را تماشا نمایند. دلیلی برای این کار وجود دارد: چون این ساعت های طلایی، زمان هایی هستند که آسمان در چشمگیرترین حالت ممکن قرار گرفته است. آسمان در هنگام طلوع و غروب آفتاب پر از رنگ است.

در این حالت رنگ نارنجی خورشید با آبی آسمان ترکیب می شود و رنگ های جالبی را ایجاد می کند. با عکاسی صنعتی در طلوع و غروب آفتاب، شما می توانید این رنگ های زیبا و جذاب را در تصویر خود ثبت نمایید. به منظور اطمینان از این که دارید رنگ ها را در پر انرژی ترین حالت خود ثبت می نمایید، بهتر است دوربین خود را برای نورسنجی آسمان تنظیم نموده و سپس کمی میزان نوردهی را کم کنید.

ایجاد فضای متفاوت :

اگر می خواهید عناصر موجود در عکس شما برجسته و منحصر به فرد باشند، لازم است کاری متفاوت انجام دهید. عکاسی صنعتی در طلوع و غروب آفتاب تا حدی می تواند فضای متفاوتی را به مخاطبان منتقل سازد. اکثر افراد به تماشای تصاویر در وسط روز عادت دارند و به دیدن تصاویر گرفته شده در طلوع و غروب آفتاب عادت چندانی ندارند. یک روز معمولی در حدود 10 ساعت روشنایی دارد، اما طلوع و غروب آفتاب مدت زمان کوتاهی است.

عکاسی طلوع غروب آفتابعلاوه بر این افراد اغلب این ساعت های طلایی را به طور کامل نادیده می گیرند.

افراد معمولا در هنگام سپیده دم در خواب هستند، یا اگر بیدار هم باشند در حال آماده شدن برای رفتن به سر کار هستند و به آسمان توجه چندانی ندارند.

با عکاسی صنعتی در طلوع یا غروب آفتاب، به بینندگان فضایی را نشان می دهید که آنها همیشه این فضا را نمی بینند.

این تکنیک تاثیرگذار از عادت جلوگیری کرده و تصاویر شما را برای بینندگان جذاب تر می نماید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: استفاده از تضاد رنگ ها در عکاسی، سه المان موثر در عکاسی ، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، چگونه در ویرایش عکس ها حرفه ای بشویم و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply