سوشیال مدیاعکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

در عکاسی محصول به این نکات توجه کنید

نویسنده ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ بدون دیدگاه

همانطور که در مقاله ی ” آیا لازمه عکس خوب داشته باشیم ؟ “ اشاره شد در معرفی هر محصولی علیرغم اینکه ساعت ها زمان صرف می شود تا با تولید محتوای مناسب کالا به بهترین شکل به مخاطبان معرفی شود ولی یک تصویر زیبا از محصول است که در لحظه ی اول باعث جذب مشتری می شود.

تبلیغ محصولات

این تاثیر تا به اندازه ای است که در بسیاری از موارد تصویر کالا تنها چیزی است که در ذهن مشتری برای مدت زمان طولانی باقی خواهد ماند. بنابراین در تبلیغات فرآیند عکاسی محصول و تهیه تصویر جذاب از محصولات اهمیت فراوانی دارد. در مقاله ی ” ویژگی عکس خوب “ با ویژگی های یک تصویر زیبا و جذاب آشنا شدیم. قواعد تهیه عکس از یک محصول با توجه به شکل ظاهری محصول مورد نظر متفاوت است. در مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ با راهکارهای عکس گرفتن از محصولات بزرگ و کوچک آشنا شدیم. در این مقاله تصمیم داریم به نکات کلی در فرآیند عکاسی تبلیغاتی اشاره کنیم تا با رعایت این نکات بتوانید تصویر زیبا و جذاب از محصولات موردنظر به مخاطبان نمایش دهید.

از پس زمینه شلوغ و نامرتب استفاده نکنید :

شاید بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند در فرآیند عکاسی محصول طراحی فضا و پس زمینه حالت ساده و یکنواختی نداشته باشد و پس زمینه شلوغ را انتظار داشته باشند. ولی استفاده از پس زمینه ساده باعث می شود که مشتریان دقت بیشتری بر روی کالا داشته باشند. امروزه فروشگاه های آنلاین مشهور بسیاری از تصاویر محصولات را با زمینه های سفید و ساده به مشتریان ارائه می کنند.

عکس تبلیغاتی

خلاقیت در عکاسی :

در توصیه ی قبلی در مورد سادگی پس زمینه تصاویر در فرآیند عکاسی محصول صحبت کردیم ولی این سادگی در پس زمینه نباید باعث عدم ایجاد خلاقیت در عکس گرفتن باشد.

طراحی فضای تبلیغاتی باید با توجه به کالای موردنظر باشد و مشخص است که فضای تبلیغاتی یک محصول خوراکی با پوشاک تفاوت بسیاری دارد. در مقاله ی ” نقش عکس تبلیغاتی در صنعت پوشاک “ درباره ی نحوه تهیه عکس های تبلیغاتی از پوشاک صحبت کردیم.

نمایش کامل جزئیات محصولات :

یکی از نکاتی که در فرآیند عکاسی محصول همیشه باید مدنظر داشته باشید نمایش دقیق و کامل کالا به همراه جزئیات در تبلیغات است. مشتریان تمایل دارند با تمام جزئیات محصول موردنظر آشنا بشوند. در تصاویر باید تمامی جزئیات کالا را با زاویه مناسب به مشتریان نمایش بدهید. تمرکز بر روی ویژگی های خاص محصول در این حالت به جذب بهتر مشتریان کمک می کند.

 

نورپردازی صحیح :

نورپردازی یکی از مهمترین عوامل در فرآیند عکاسی محصول است. نورپردازی صحیح بر روی محصولات می تواند زیبایی تصاویر را دو چندان سازد. در زمان عکس گرفتن از کالا باید تعادل نوری در سرتاسر محصولات وجود داشته باشد. این تعادل در نورها در زمانی که محصول رنگ های متنوعی دارد اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر به نورپردازی صحیح توجه نداشته باشید رنگ محصولات از زوایای مختلف ممکن است متفاوت به نظر برسد.

عکس های مختلف

عکس های کافی از محصولات نمایش بدهید :

یکی از نکات مهم در عکاسی محصول عکس گرفتن از محصولات در زوایای مختلف است. بسیاری از مشتریان دوست دارند کالای موردنظر را در زوایای مختلف مشاهده کنند. در این حالت قرار دادن تنها یک عکس از محصول حتی ممکن است باعث بشود مشتریان از خرید محصول موردنظر پشیمان بشوند. تلاش کنید عکس های متنوعی از محصولات در زوایا و موقعیت های مختلف تهیه کنید و به مشتریان ارائه دهید تا مشتریان با اطمینان خاطر بیشتری کالای موردنظر خود را انتخاب نمایند.

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید