دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

روابط عمومی و تبلیغات در فضای کسب و کار

در فضایی رقابتی بازار قدرت و نفوذ روابط عمومی بیشتر از فرایند تبلیغات است. امروزه باتوجه به نگاه مشتری ‌محوری، روابط عمومی مناسب با مشتری تاثیر فراوانی بر موفقیت برند خواهد داشت. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند تفاوت اصلی تبلیغات و روابط عمومی در این است که: شما در تبلیغات صرفا یک بیان کننده هستید و هیچ پاسخ یا بازخوردی از مخاطبان خود دریافت نمی‌ کنید، اما در روابط عمومی یک تقابل دوطرفه بین شما و مخاطب برقرار است.

تفاوت های تبلیغات و روابط عمومی :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند در برنامه ‌ریزی برای تبلیغات چند نفر از سرمایه داران و مدیران یک شرکت گرد هم می‌آیند و معمولا با هدف افزایش فروش، برنامه‌ریزی و بودجه ‌بندی را تنظیم می‌کنند. در انتهای چنین جلساتی، در بهترین حالت می ‌توان ایده هایی نزدیک به خواسته مشتریان تولید نمود. اما مبنای کار روابط عمومی توجه دادن به مشتریان است. روابط عمومی فرآیندی‌ است که با توجه مستقیم به نظرات و نیازهای مشتریان، در پی یافتن پاسخ ‌هایی برای رفع نیازهای آنها می باشد.

نقش مهم هزینه های سازمان :

تبلیغات برای سازمان هزینه های بسیار زیادی دارد، از سوی دیگر تبلیغات برای اثر بخشی به تکرار نیاز دارد که این تکرار به معنای افزایش هزینه ها می باشد. در حالی که کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند روابط عمومی بر مبنای تجزیه و تحلیل است و شما کافی‌ است بازار هدف خود را به طور کامل بشناسید و نیازها و خواسته ‌های مشتریان را بشناسید. البته هزینه های کسب این اطلاعات به مراتب کمتر از تبلیغات است.

روابط عمومی و تبلیغاتکارشناسان آژانس تبلیغاتی سری به برندها توصیه می کنند که در مکان های عمومی با مخاطبان هدف تعامل داشته باشند. در این فضاها می‌توانید با خواسته ها و نیازهای مردم بیشتر آشنا بشوید. می ‌توانید از روابط عمومی مناسب خود برای برجسته کردن نقاط قوت محصولات و خدمات خود استفاده کنید و مزایای محصولات خودتان را نسبت به سایر محصولات مشخص کنید.

برای این هدف بهتر است از نظرات متخصصان، کارشناسان و تمامی افراد صاحب نظر در حوزه ی تبلیغات و روابط عمومی استفاده کنید. در این وضعیت دیدگاه ها و فعالیت های شما در نزد مخاطبان مقبولیت بیشتری خواهد داشت.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: قوانین طلایی فروش محصولات، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، قوانین طلایی فروش محصولات، نکات کلیدی برای ایجاد روابط عمومی صحیح با مشتریان و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply