فضای موردنظر :
اولین قدم در آماده سازی یک استودیوی خانگی انتخاب یک فضای مناسب است. در عکاسی محصول به فضای مناسبی از ساختمان نیاز دارید که دارای دیوار آزاد باشد. دیوار باید دارای حداقل عرض یک و نیم متری باشد و بهتر است طول دیوار از کف تا سقف مورد استفاده باشد. البته بسته به نوع و ابعاد محصولی که قرار است عکس برداری بشود ابعاد دیوار ممکن است متغیر باشد. قاعدتا برای عکس برداری از یک کالای کوچک به سرتاسر طول دیوار نیازی نخواهید داشت. به منظور آشنایی بیشتر با عکس برداری از محصولاتی با ابعاد مختلف می توانید مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ را مطالعه نمایید.
پس زمینه مناسب :
یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر در عکس برداری از محصولات انتخاب یک پس زمینه مناسب است. همانطور که در مقاله ی ” در عکاسی محصول به این نکات توجه کنید “ صحبت کردیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
انتخاب پس زمینه با توجه به دیوار و فضای طراحی و همچنین مدل محصولی که قصد عکس برداری دارید می تواند متفاوت باشد. می توانید از یک پرده یا روتختی که در رنگ ها و طرح های متنوع وجود دارد برای پس زمینه عکاسی استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]
نورپردازی مناسب :
اگر در فرایند عکاسی محصول تصمیم دارید کالای موردنظر را به شکل مناسبی و با نمایش کامل جزئیات به مشتریان نمایش بدهید باید توجه خاصی به نورپردازی داشته باشید. مهمترین عنصر در نورپردازی منبع نور است. این منبع نور می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. زمانی که از منبع نور مصنوعی در استودیو استفاده می شود سطحی که تحت تاثیر این نور مصنوعی قرار می گیرد از منبع نور طبیعی کمتر است. با استفاده از نور مصنوعی تمرکز بهتری بر روی محصولات انجام می شود و به همین دلیل برای نمایش جزئیات محصولات منبع نور مصنوعی بسیار مناسب است.
مخصوصا در مورد محصولاتی که ظریف هستند نورپردازی به نمایش بهتر جزئیات محصول کمک فراوانی خواهد کرد. برای نورپردازی می توانید از یک لامپ بلند و ایستاده که دارای بازوهایی برای تنظیم کردن نور باشد استفاده کنید. با استفاده از این مدل لامپ می توانید در فرایند عکاسی محصول شدت و زاویه نور را تنظیم کنید. در صورتی که قصد عکاسی حرفه ای داشته باشید می توانید با خرید دو واحد فلش استودیویی به همراه دوپایه و سافت باکس یک نورپردازی حرفه ای از محصولات انجام دهید.
در عکاسی محصول با توجه به نوع محصولی که قصد عکاسی از آن را دارید می توانید با خلاقیت فضای مناسبی برای عکس گرفتن آماده کنید. به عنوان مثال اگر قصد تبلیغ یک ماده غذایی را دارید یک میز کوچک در بین دیوار و منبع نور قرار دهید. همانطور که قبلا صحبت کردیم بهتر است یک میز سفید و ساده برای این کار انتخاب کنید تا مخاطب توجه بیشتری به کالای تبلیغاتی داشته باشد. برای پوشش میز می توانید از سفره یا رومیزی استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]