دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

راهکارهایی برای جلب رضایت مشتریان

لازمه ی موفقیت یک برند در بازار رویکرد مشتری مداری در تمام فعالیت های برند از تولید و بازاریابی تا خدمات پس از فروش است. در مقاله ی ” نکات کلیدی برای مشتری مداری برندها “ با نکات ساده و مهمی در مورد مشتری مداری برندها آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از معیارهای مهم در مشتری مداری یک سازمان را پاسخگویی مناسب و سریع به مشتریان می دانند. در مقاله ی ” نکات کلیدی در پاسخگویی به مشتریان “ در مورد نحوه ی پاسخگویی به مشتریان صحبت کردیم.

مشتری مداریکارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از عوامل مهم در ایجاد محبوبیت یک برند را در مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان می دانند. در مقاله ی ” چگونه برندها محبوب می شوند ؟ “ با راهکارهای ایجاد محبوبیت برندها آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند زمانی که یک برند در میان مشتریان به محبوبیت دست پیدا می کند، مشتریان وفاداری به دست می آورد که این مشتریان به طرفداران دائمی محصولات و خدمات برند تبدیل می شوند. در مقاله ی ” چگونه مشتریان به برند وفادار می شوند ؟ “ با راهکارهای ایجاد مشتریان وفادار آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی روش های جلب رضایت مشتریان می پردازیم.

در دسترس بودن خدمات و محصولات :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که خدمات و محصولات خود را به راحتی در دسترس تمامی مشتریان قرار بدهند. به عنوان مثال وبسایت شما باید ریسپانسیو باشد. همانطور که در مقاله ی ” هفت راهکار برای افزایش ترافیک وبسایت “ اشاره کردیم ریسپانسیو بودن به معنای نمایش مناسب سایت در گوشی های هوشمند و تبلت ها است.

در کنار در دسترس بودن محصولات، کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند محصولات ارائه شده بهتر است با سایر محصولات مشابه به خوبی قابل استفاده باشد. به منظور اینکه مشتریان بهتر از محصولات شما استفاده کنند امکانات اضافه ای که تشخیص می دهید مورد نیاز مشتریان است را در محصول قرار بدهید. اجازه ندهید که مشتریان مجبور بشوند به دلیل چند قابلیت اضافه محصول دیگری را خریداری نمایند.

حمایت مشتریحمایت از مشتریان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که لازمه ی جلب رضایت مشتری حمایت و پشتیبانی کامل برند از محصولات و خدمات ارائه شده است. احساس رضایت زمانی برای مشتریان ایجاد می شود که برای آنها اثبات بشود برند در رفع نیازهای مشتریان اهتمام جدی دارد. قابلیت های مختلف محصولات خود را که به رفع نیاز مشتریان کمک می کند کاملا به مشتریان معرفی کنید. حمایت و پشتیبانی از مشتریان باید پس از خرید مشتریان نیز در حوزه ی خدمات پس از فروش به خوبی توسط برند انجام بشود.

آموزش مناسب به مشتریان :

در دنیای که تمامی محصولات و خدمات در زمانی کوتاهی تغییر می کنند آموزش صحیح و مناسب نقش مهمی در جلب رضایتمندی مشتریان ایفا می کند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که به طور مناسب در محتواهای منتشرشده نکات آموزشی مهم در مورد نحوه ی استفاده از محصولات، مزایای محصولات، نحوه ی نگهداری از محصولات و موارد مشابه را در دسترس مشتریان قرار بدهند. از وبلاگ و شبکه های اجتماعی می توانید برای انتشار این مطالب آموزشی استفاده کنید.

حذف اطلاعات نامناسب :

برندهایی که اطلاعات مفید را در زمان مناسب برای مشتریان ارائه می کنند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی تاکید می کنند که اطلاعات نامناسب و غیرضروری علاوه براینکه به جلب رضایت مشتریان نمی انجامد و حتی ممکن است به از دست مشتریان منجر بشود. همیشه به کیفیت مطالب و اطلاعاتی که در اختیار مشتریان قرار می دهید توجه ویژه داشته باشید و از انتشار مطالب غیرمفید خودداری کنید.

ارتباط با مشتریارتباط موثر با مشتری :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از عوامل مهم در موفقیت یک برند را ارتباط موثر و مناسب برند با مشتریان می دانند. ارتباط مداوم و موثر با مشتریان کمک می کند شناخت کامل تری از مشتریان وجود داشته باشد. شناخت بهتر مشتریان به برندها کمک می کند که با توجه به نیازهای مشتریان کیفیت محصولات و خدمات خود را در راستای رفع نیازهای مشتریان بهینه سازی کنند. در این حالت مشتریان که از استفاده محصولات و خدمات برند رضایت کامل دارند به تبلیغ کنندگان برند مبدل می شوند و برند را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کنند.

پیاده سازی سیستم های بازخورد :

تمامی مشتریان انتظار دارند صاحبان کسب و کارها به درخواست های مطرح شده توجه داشته باشند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که فضای مناسبی برای مطرح کردن نیازها و درخواست های مشتریان اختصاص بدهند. زمانی که مشتریان مشاهده می کنند سازمان فضای مناسبی برای بیان دیدگاه و نظرات مشتریان ایجاد کرده است رضایت بیشتری از عملکرد سازمان خواهند داشت. علاوه بر این در میان دیدگاه ها و نظرات مشتریان ممکن است نکاتی وجود داشته باشد که در بهبود عملکرد سازمان موثر باشد.

جلب رضایت مشتریانبهبود مداوم محصولات و خدمات :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به صاحبان کسب و کارهای گوناگون توصیه می کنند ویژگی ها و توانایی های گوناگون کسب و کار خود را به طور منظم ارزیابی کنند. با گذشت زمان یک تصویر کامل از مهارت و مزایای محصولات و خدمات خود داشته باشید تا با شناخت این مهارت ها در کنار شناسایی نیازهای مشتریان کیفیت تولیدات خود را در راستای نیازهای مخاطبان هدف بهبود ببخشید.

تمام برندهای بزرگ و موفق همیشه به فکر بالا بردن کیفیت تولیدات خود هستند تا بتوانند در کنار حفظ مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدی نیز برای تولیدات خود پیدا کنند. در مقاله ی ” راهکارهایی برای جذب مشتری “ با روش های گوناگون جذب مشتری آشنا شدیم.

 

جهت انجام تبلیغات و برندینگ بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply