دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

آشنایی با مفهوم هویت بصری برند

یکی از اصول مهم در برندسازی تعیین نقش و جایگاه برند در ذهن مخاطبان است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند اگر برند جایگاه مناسبی در ذهن مخاطبان خود ایجاد نماید اقبال به استفاده از محصولات و خدمات ارائه شده به نحوچشمگیری افزایش می یابد. مفهوم کلی برند، احساس درونی و درک باطنی مشتری نسبت به یک محصول یا خدمت است. به دلیل این که بیشترین ادراکات خود را از طریق بینایی دریافت می کنیم، به مفهوم هویت بصری برند توجه خاصی می شود.

هویت بصری برندتعریف هویت بصری برند :  

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند به طور کلی هر عنصری که با حس بینایی مشتریان و مخاطبان برند در ارتباط است و موجب افزایش آگاهی یا تقویت ویژگی های برند می شود را می توان به عنوان یک عنصر هویت بصری برند معرفی نمود. نام برند اغلب نقش اصلی را ایفا می کند و تاثیرات ذهنی قدرتمندی را در زمینه های فعالیت شرکت به صورت مختصر و مفید ارائه می دهد. اهمیت نام مناسب برای برند به قدری بالاست که در دنیا شرکت های نام گذاری تاسیس شده اند. به طور کلی در هویت بصری برند هر چه این نام کوتاه تر باشد می تواند ضمن درحافظه ماندن، زیبایی بصری را افزایش دهد.

لوگوی برند :

تصاویر نفوذی فراوانی بر مخاطب دارند، در صورتی که نوشته ها چنین مزیتی ندارند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند چیزی که برند به آن احتیاج دارد تصویری است که مفهوم کلامی هویت برند را در ذهن مخاطب تداعی نماید. لوگو طرح گرافیکی منحصر به فردی است که در هویت بصری برند برای معرفی سازمان به مخاطبان استفاده می شود.

رنگ برند :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند رنگ عاملی است که در ایجاد احساس و به خاطرسپردن ویژگی ها نقش بسزایی دارد. به طور کلی در تبلیغات از رنگ برای بیان شخصیت برند استفاده می شود. رنگ باعث می شود تاثیرات ذهنی مورد نظر به شکل بهتری در  ذهن مصرف کننده برند ایجاد گردد. زیرا در هنگام مشاهده یک محصول، مغز ابتدا شکل و سپس رنگ را تشخیص می دهد و سپس مشغول خواندن محتوا می شود. در مقاله ی ” انتخاب رنگ مناسب برای برند “ با نحوه ی انتخاب رنگ مناسب آشنا شدیم.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: روابط عمومی و تبلیغات در فضای کسب و کار، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، قوانین طلایی فروش محصولات، نکات کلیدی برای ایجاد روابط عمومی صحیح با مشتریان و مهارت هایی جهت افزایش بازدهی کارآفرینان … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply