عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

پارامترهای ضروری برای موفقیت در عکاسی صنعتی

By 17 دسامبر 2020 No Comments

امروزه دوربین های عکاسی از همیشه هوشمندتر هستند و می توانند عکس های بسیار دقیق و باکیفیتی خلق نمایند. در عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که نداشتن آشنایی کامل با دوربین موجب افت محسوس کیفیت عکس ها می گردد. شما لازم است بدانید چطور تغییر دیافراگم بر ظاهر عکس شما تاثیر می گذارد، چطور سرعت شاتر دوربین خود را تنظیم کنید و یا بتوانید یک ایزوی مناسب با توجه به محیط آماده نمایید. بنابراین اولین قدم برای موفقیت در عکاسی شناخت کامل دوربین است.

شناخت دقیق نوردهی :

زمانی که در عکاسی صنعتی شما درک کاملی در مورد دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو پیدا کردید، لازم است تمام این موارد را در کنار هم قرار دهید و یاد بگیرید که این پارامترهای مختلف چطور بایکدیگر تعادل پیدا می کنند تا قادر باشید یک نوردهی خوب برای محیط ایجاد کنید. به طور کلی یک نوردهی خوب، میزان روشنایی است که شما قصد دارید در تصویر داشته باشید. اگر فضا از مقدار موردنیاز روشن تر باشد، زیاد نوردهی شده است و اگر فضا تاریک تر از مقدار لازم باشد، نوردهی ناکافی بوده است.

کنترل مناسب نور محیط :  

شناخت صحیح نور لازمه ی موفقیت در عکاسی صنعتی می باشد. در مورد نور به این نکته توجه داشته باشید که ما هیچ وقت واقعا تسلط کامل بر روی نور پیدا نمی کنیم، اما می توانیم با تمرین و ممارست به کنترل بهتر نور در فضا نزدیک شویم. برای شروع امتحان کنید که آیا می توانید در نور شدید هنگام ظهر عکس بگیرید؟، بر میزان نور در ساعات طلایی کنترل دارید؟، به راحتی قادر به عکس برداری در طلوع یا غروب خورشید هستید؟.

عکاسی تبلیغاتیکنترل عمق میدان تصویر :

عمق میدان یکی از پارامترهایی است که ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد، ولی هرچه بیشتر از عمق میدان یاد می گیرید، قضیه پیچیده تر می شود. یادگیری مناسب عمق میدان حتی در سطح پایه نیز تغییرات فراوانی در کار شما ایجاد خواهد کرد.

لازم استیاد بگیرید که عمق میدان چطور کار می کند و سپس از این پارامتر به عنوان یک تصمیم خلاقانه برای عکس برداری از تمام تصاویر استفاده کنید. در مقاله ی ” عمق میدان در عکاسی صنعتی “ با مفهوم عمق میدان بیشتر آشنا شدیم.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: آشنایی با تنظیمات ابتدایی دوربین، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، راهکارهایی برای ایجاد عمق در عکس ها ، آشنایی با مفهوم وزن بصری در عکاسی و راهکارهای پس زمینه مناسب در عکاسی ماکرو … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply