دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

نکات کلیدی برای قیمت گذاری محصولات و خدمات

By 28 سپتامبر 2019 No Comments

قیمت گذاری مناسب برای محصولات و خدمات برند می تواند بر روی تصمیم گیری مخاطبان در مورد خرید تاثیرگذار باشد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که قیمت گذاری باید با توجه به بازار مصرف، مشتریان و رقبای موجود صورت بگیرد. در مقاله ی ” مزایای تحقیقات بازار مصرف برای برند “ در مورد اهمیت شناخت بازار مصرف صحبت کردیم. قیمت گذاری مناسب در کنار کیفیت محصولات و خدمات حتی می تواند موجب جذب مشتریان همیشگی برای برند بشود. در مقاله ی ” چگونه مشتریان به برند وفادار می شوند ؟ “ به بررسی راهکارهایی برای جذب مشتریان همیشگی پرداختیم.

قیمت گذاریکارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی دیگر از مزایای قیمت گذاری صحیح را در تداوم فروش مناسب محصولات می دانند. در مقاله ی ” چگونه یک برند سال ها به موفقیت ادامه می دهد ؟ “ با روش های تداوم فروش محصولات و خدمات یک برند آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از روش های حفظ جایگاه برند را مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان می دانند. در مقاله ی ” نکات کلیدی برای مشتری مداری برندها “ به بررسی نکاتی کلیدی به منظور مشتری مداری برندها پرداختیم. در این مقاله اصول قیمت گذاری محصولات را بررسی می کنیم.

 

بیان قیمت به ساده ترین شکل :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند قیمت محصولات و خدمات ارائه شده را به ساده ترین شکل به مشتریان ارائه نمایند. زمانی که قیمت ها به صورت ریالی یا سایر واحدهای کوچک پولی بیان می شوند به صورت ناخودآگاه در ذهن مشتریان به صورت گران تری به نظر می رسند. به همین دلیل به برندها توصیه می شود که قیمت ها به صورت ساده و کوتاه به مشتریان ارائه بشوند.

قیمت های یکسان مناسب نیستند :

در مقاله ی ” چرا ارائه گزینه های متعدد برای فروش مناسب نیست ؟ “ در مورد پرهیز از ارائه محصولات و خدمات مختلف به مشتریان صحبت کردیم. گزینه های متعدد انتخاب مورد مناسب را برای مشتریان مشکل می سازد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که در بین گزینه های پیشنهادی، تفاوت ها در نظر مشتری باید مشخص و واضح باشد. به طور کلی ارائه قیمت های مشابه از محصولات به برندها توصیه نمی شود و زمانی که قیمت های محصولات مشابه اختلافات جزئی با یکدیگر داشته باشند در مقایسه با قیمت های یکسان، احتمال خرید افزایش می یابد.

قیمت گذاریقیمت گذاری جداگانه بر بسته محصولات :

یکی از راهکارهای خلاقانه ای که کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند قیمت گذاری جداگانه محصولات مرتبط در قالب یک بسته کامل محصولات است.

به عنوان مثال بسته محصولات آرایشی که شامل محصولات آرایشی مختلف است برای افرادی که قصد خرید چندین محصول آرایشی را دارند مناسب تر است.

با این ارائه بسته محصولات، مشتریان متعددی که نیازمند خرید چندین محصول مرتبط هستند خرید این بسته ها را ترجیح می دهند که همین امر دلیل فروش بالای تعدادی از بسته محصولات موجود است.

معرفی صحیح امکانات و جذابیت های محصولات :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند توجه به امکانات یا زیبایی محصولات به سلایق و ویژگی های مشتریان بستگی دارد. افرادی که حسابگری مالی نداشته باشند به زیبایی و جذابیت های محصول بیشتر توجه دارند. در مقابل مشتریانی که حسابگری مالی دارند به کاربرد مناسب بک محصول توجه بیشتری دارند.

معرفی محصولاتالبته نوع محصول موردنظر نیز در بیان حالت معرفی و تبلیغ محصولات موثر است. به عنوان مثال در محصولات لوکس همانند جواهرات باید بر زیبایی و جذابیت محصول تاکید بیشتری صورت بگیرد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که به طور کلی محصولات و خدماتی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد که کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

بسیاری از برندها قیمت محصولات و خدمات ارائه شده را به مرور زمان کاهش یا افزایش می دهند. قیمت ها با توجه به بازخوردهای گرفته شده از مشتریان، شرایط اقتصادی هر زمان و منطقه اجتماعی تحت پوشش برند قابل تغییر می باشد.

 

جهت انجام تبلیغات و برندسازی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply