SEOدیجیتال مارکتینگسئو

شعار تبلیغاتی مناسب یک برند چیست ؟

یک برند توسط شعار تبلیغاتی به مخاطبان معرفی می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از اهداف این شعارها را بیان مزایای برند می دانند. شعارها می توانند در لوگوهایی که برای برندها تعریف می شوند نیز مورد استفاده قرار بگیرند. انتخاب یک شعار مناسب در کنار نام برندی که به درستی انتخاب شده است می تواند باعث گردد که مخاطبان سال ها برند شما را در خاطر داشته باشند. در مقاله ی ” چگونه یک نام مناسب برای برند انتخاب کنیم ؟ “ در مورد اهمیت انتخاب یک نام مناسب برای برند صحبت کردیم.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی بیان می کنند که ماندگاری نام برند شما در ذهن مخاطبان موجب می شود که برند شما همیشه شهرت خود را در میان مخاطبان حفظ نماید. در مقاله ی ” چگونه یک برند سال ها به موفقیت ادامه می دهد ؟ “ در مورد روش هایی که باعث می شود یک برند سال ها شهرتش را حفظ کند صحبت کردیم. در این مقاله تصمیم داریم نظرات کارشناسان آژانس تبلیغاتی را در مورد شعار مناسب یک برند بررسی کنیم.

شهرت برند

رعایت سادگی و کوتاهی در شعار :

برای اینکه مخاطبان ارتباط مناسبی با شعار برقرار کنند و همیشه این شعار را در ذهن داشته باشند باید یک پیام کوتاه و ساده برای برند انتخاب نمایید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند از کلمات مشکل که بسیاری از افراد حتی ممکن است معنای آنها را ندانند در شعارها استفاده نشود. فراموش نکنید که به هر میزانی که شعار برند کوتاه تر و ساده تر باشد به خاطرسپردن آنها توسط مخاطبان راحت تر است.

انتخاب شعار با توجه به لوگو :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که پس از تعیین لوگوی برند، شعار را با توجه به لوگو انتخاب کنید. ممکن است برندها در طول فعالیت خود به تغییر شعارها بپردازند. انتخاب واژه ها برحسب نیاز مشتریان و ویژگی های کالا یا خدماتی که برند ارائه می کند صورت می پذیرد که این فاکتورها براثر گذشت زمان و تغییر استراتژی های سازمان ممکن است تغییر کنند.

دارای مفهوم و مرتبط با برند :

شعار سازمان باید دارای مفهوم باشد و با کسب و کار برند نیز مرتبط باشد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که اطلاعات تکمیلی در مورد سازمان یا کالا و خدماتی که ارائه می کنید در شعارها وجود داشته باشد. اطلاعات تکمیلی که قصد دارید از طریق شعارها به مخاطبان انتقال دهید باید صریح و قابل فهم باشد و از به کار بردن واژه های مبهم در شعار اجتناب بشود.

انتخاب شعار براساس مشتریان هدف :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند انتخاب شعار باید براساس نیازهای مشتریان صورت بگیرد. همانطور که در مقاله ی ” چرا اینباند مارکتینگ داشته باشیم ؟ “ توضیح دادیم امروزه تبلیغات و بازاریابی ها مشتری محور هستند و برندهایی که شناخت بهتری از مشتریان دارند و به نحو مناسبی نیازهای مشتریان را برطرف می کنند موفق تر هستند. بنابراین در انتخاب شعار برند مشتریان و نیازهای آنها را مدنظر داشته باشید.

شعار تبلیغاتی

رعایت صداقت :

صداقت برای موفقیت در هر کسب و کاری ضروری است. همانطور که در مقاله ی ”  راهکارهایی برای جذب مشتری “ بررسی کردیم یکی از مواردی که باید در مارکتینگ رعایت شود معرفی کالا به صورت واقعی به مشتریان هدف است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی تاکید می کنند زمانی که قصد معرفی یک محصول را دارید از تعاریف غیرواقعی خودداری کنید. همین صداقت باید در شعارهای یک برند وجود داشته باشد. انتخاب شعار غیر واقعی و خیال پردازانه نتیجه عکس به همراه خواهد داشت.

پیش از انتشار شعارهای تبلیغاتی بررسی کنید که واقعا برند شما توانایی انجام ضمانت ها و تعاریفی که در شعار ذکر شده است را داشته باشد.

 

جهت انجام تبلیغات و برندسازی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید