عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

دلایل استفاده از فلاش در عکاسی

ممکن است در ابتدای امر استفاده از فلاش برای عکاسان دشوار باشد. معمولا عکاسان تا پیش از استفاده از فلاش با نور طبیعی به راحتی از سوژه های مختلف عکس می گیرند و با ورود فلاش عکاسان ناگهان مشاهده می کنند که باید در نحوه کنترل نور تجدید نظر نمایند. در مقاله ی ” استفاده از نور طبیعی برای عکاسی محصول “ با نحوه عکس برداری در فضای طبیعی آشنا شدیم. برای آشنایی با ترکیب منابع نوری برای عکاسی صنعتی مقاله ی ” ترکیب منابع نوری مختلف در عکاسی “ را مطالعه نمایید.

نوردهی طولانی مدتاگر مایل به آشنایی اصول اولیه نورپردازی هستید می توانید مقاله ی ” اصول اولیه نورپردازی در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

یکی از تکنیک هایی که عکاسان برای عکس برداری از سوژه های مختلف استفاده می کنند، تکنیک نوردهی طولانی مدت است. در مقاله ی ” نوردهی طولانی مدت در عکاسی صنعتی “ با این تکنیک نوردهی آشنا شدیم.

در این مقاله به بررسی دلایل استفاده از فلاش می پردازیم.

کنترل میزان نور دریافتی از محیط :

اگر تا پیش از این برای عکاسی صنعتی از فلاش استفاده نکرده باشید احتمالا بزرگترین دغدغه برای شما کنترل نور فضا در حضور فلاش است. با استفاده از سرعت شاتر می توانید به راحتی نور محیط را تنظیم کنید. در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با سرعت شاتر آشنا شدیم. تغییر سرعت شاتر تاثیری بر قدرت فلاش ندارد و تنها میزان نوری که از محیط به دوربین می رسد را کنترل می کند.

نورپردازی مناسب امکان تشخیص فلاش را دشوار می سازد :

در هنگام عکاسی صنعتی توجه کنید که به جز در محیط های کاملا تاریک، نوری در محیط وجود دارد که سنسور دوربین می تواند این نور را جذب کند.

ابتدا تنظیمات دوربین را با توجه به شرایط تنظیم کنید تا اندازه ای که دوربین جذب نور از محیط را آغاز کند.

سپس فلاش خود را بر روی کمترین قدرت تنظیم کنید و یک عکس بگیرید. بدون تغییر تنظیمات دوربین قدرت فلاش را به تدریج افزایش بدهید تا اندازه ای که فلاش با نور محیط به خوبی ترکیب بشود.

فلاش چندان گران نیست :

اگر قصد عکاسی صنعتی دارید توجه داشته باشید که حتما نیاز به خرید یک فلاش گران قیمت نیست و با استفاده از یک فلاش معمولی نیز می توانید تصاویر جذابی خلق کنید. به همراه داشتن چند فلاش کوچک برای نورپردازی بخش های مختلف از یک فضا بهتر از داشتن یک فلاش بزرگ و گران قیمت است که کل فضا را نورپردازی می کند.

فلاش در عکاسیعکاسی با فلاش چندان مشکل نیست :

در صورتی که تصمیم به خرید فلاش برای عکاسی صنعتی دارید لازم نیست نگرانی در مورد استفاده از فلاش داشته باشید. طبیعتا مدت زمانی لازم است تا با بخش های مختلف فلاش آشنا بشوید. به سادگی و تنها با چند بار آزمون و خطای ساده می توانید به امکانات متعدد فلاش ها پی ببرید.

امکانات مناسب فلاش در کنار ویژگی های متنوع دوربین می تواند به شما کمک کند که با ایجاد صحنه مناسب عکس برداری نیاز کمتری به انجام ویرایش های پس از عکاسی نیز داشته باشید. فلاش این امکان را برای عکاس فراهم می کند تا چشمان بیننده را به سوژه سوق بدهد. یکی دیگر از راهکارهای مهم برای جلب توجه مخاطب به سوژه در عکاسی صنعتی استفاده از پس زمینه های ساده و یکنواخت است. در مقاله ی ” روش های جلب توجه مشتری به عکس های محصولات “ با روش های جلب توجه مشتری به عکس های تبلیغاتی بیشتر آشنا شدیم.

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply