دیجیتال مارکتینگ

شکست رقبای بزرگ با استراتژی جودویی

با توجه به فضای رقابتی سنگینی که در کسب و کارهای گوناگون وجود دارد اجرای استراتژی ها و طرح های متنوع برای کلیه برندها توصیه می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند هر برند باید با توجه به پتانسیل ها و امکانات موجود در سازمان و همچنین برآورد شرایط موجود بازار مدل مورنظر خود را انتخاب نماید. یکی از این مدل های مدرن بازاریابی پارتیزانی است که در مقاله ی ” هدف از بازاریابی پارتیزاتی چیست ؟ “ با این بازاریابی آشنا شدیم. یکی دیگر از مدل های نوین مارکتینگ بازاریابی عصبی است که در مقاله ی ” آشنایی با بازاریابی عصبی “ با بازاریابی عصبی آشنا شدیم.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که حتی با استفاده از رایحه نیز می توانید اقدام به بازاریابی و تبلیغات نمایید. جهت آشنایی با نحوه ی بازاریابی رایحه ای مقاله ی ” بازاریابی رایحه چیست ؟ “ را مطالعه کنید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به صاحبان کسب و کارهای گوناگون توصیه می کنند حتما از رسانه های اجتماعی به نحو موثر در تبلیغات و بازاریابی استفاده نمایند. جهت آشنایی با نحوه ی استراتژی بازاریابی برندها در رسانه های اجتماعی مقاله ی ” تعیین استراتژی بازاریابی برای رسانه های اجتماعی “ را مطالعه نمایید.

در این مقاله به بررسی استراتژی جودویی می پردازیم.

استراتژی جودویی :

این استراتژی روشی برای رقابت برند با رقبای قوی تر موجود در سطح بازار است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در این روش وجود مهارت، بیش از بزرگی و قدرت برای سازمان اهمیت دارد. استراتژی جودویی به یک برند اجازه می‌دهد که از رقیب بزرگ‌تر و قدرتمندتر به عنوان یک مزیت برای پیشرفت خود استفاده کند. البته این استراتژی محدودیت‌های مهمی نیز دارد. به عنوان مثال، اجرای این استراتژی مشکل است و برند نمی‌تواند رقبای قدرمندتر را تهدید کند. در روش جودویی از شیوه‌های رقابت مستقیم که اصولاً باب میل رقبای قدرتمند است اجتناب می‌شود و درعوض بر خلاقیت و مهارت برند تأکید می‌شود. در ادامه با نکات مهم این استراتژی آشنا می شویم.

شناسایی ضعف رقباتسلط بر رفتار و عملکرد سازمان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که در این استراتژی اولین هدف این است که برند در بازی رقابتی حضور مداوم داشته باشد. بنابراین در استراتژی جودویی به برندها توصیه می‌ شود تا یک رفتار متعادل از خود بروز دهند و از رقابت های مستقیم و پر ریسک که احتمال پیروزی‌ کمی وجود دارد جدا خودداری نمایند. مرحله بعدی شناخت فضای رقابتی است.

رقابت با یک رقیب قدرتمند در مواردی که رقیب در آنها مهارت زیادی دارد، نتیجه رقابت‌ احتمالا باخت برند است. با شناسایی نقاط ضعف رقبا و استفاده از این نقاط ضعف می‌توانید با رقبای قدرتمند رقابت داشته باشید.

حفظ تعادل در استراتژی جودویی :

در استراتژی جودویی به برندها توصیه می شود در رقابت با برندهای مشابه پیشدستی کنند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند بر طبق روش جودویی پیروز شدن در رقابت الزاما نیازمند این نیست که برند در یک رقابت رو در رو با رقبای قدرتمند قرار داشته باشد. با تکیه بر نقاط قوت خود و نقاط ضعف رقبای قدرتمند می توانید در شروع رقابت پیشدستی کنید.

استراتژی جودوییکارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که در بحبوحه ی رقابت با رقبای قدرتمند در صورتی که ادامه رقابت را به ضرر سازمان می دانند، از تکنیک “یوکمی” استفاده کنند.

تکنیک یوکمی به معنای افتادن کمک خطر است. در این تکنیک کنار کشیدن و افتادن فرد در ابتدا موجب برتری نسبی حریف می شود.

اما با برگشت قوی تر و موثرتر برند با تکیه بر امکانات و استعدادها رقابت با حریفان قدرتمند دوباره از سر گرفته می شود.

 

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply